Siapa Ada Asb Wajib Baca Ni!! Cara Melabur Di Asb Tak sampai 5 Tahun Dapat Rm110000


#~Perancangan untuk 5 tahun mendatang terbaharu aku ialah;

  1. Buat ASB Financing RM200K. Katakan bulanan RM1200 setahun RM14,400.
  2. Lepas setahun, katakan dividen diumumkan 7.25% akan dapat RM14,500.
  3. Buat pula ASB2 Financing RM200K yang bayaran sebulan RM1100 dan setahun RM13,200.
  4. Bayar ansuran ASB2 guna dividen ASB1. Ada lagi lebihan RM1300 (RM14,500-RM13,200) untuk belanja atau disimpan.
  5. ASB1 Financing dibayar macam biasa setiap bulan dan ASB2 dibayar menggunakan dividen ASB1.
  6. Selepas setahun. ASB2 akan memiliki dividen sendiri. Kita anggarkan kekuatan ASB2 sama macam ASB1. Katakan dividen ASB2 7%. Dan jumlah dividen bakal diperolehi RM14,000.
  7. Disebabkan ansuran ASB2 lagi murah, kita bayar ASB2 tiap bulan dan ansuran ASB1 bayar menggunakan dividen ASB2.
  8. Layan langkah 7 sampai 5 tahun.
  9. Dividen ASB1 dibiarkan compounding dan dividen ASB2 bayar ansuran ASB1.

#~Senang nak faham macam ni, kita guna dividen ASB1 untuk bayar ansuran ASB2 dan lepas setahun dividen ASB2 pula bayar ansuran bulanan ASB1. Dividen ASB1 biarkan compounding. Dividen ASB2 jadikan untuk bayar ansuran ASB1. Jadi komitmen kita masih sama.

Lepas 5 tahun kita terminate kita dapat:

ASB1
Dividen terkumpul (48 bulan) : RM62,100
Prinsipal (60 bulan) : RM22,270

ASB2
Dividen tahun terakhir: RM14,000
Prinsipal (48 bulan) : RM12,320

Jumlah: RM110,690

#~Dividen terkumpul di ASB1 dikira 48 bulan sahaja disebabkan tahun pertama digunakan untuk bayar ansuran ASB2. Dan pulangan prinsipal pada ASB2 dikira 48 bulan disebabkan usianya 4 tahun manakala usia ASB 5 tahun (60 bulan).

Dapat RM110,690 hanya 5 tahun? Perghh..ia bersamaan kau menyimpan RM1844.83 sebulan selama 5 tahun. Itu tak dikira lebihan dividen RM1300 pada tahun pertama lagi. Dah boleh beli Honda HR-V tunai!!

Sekarang dah tahu kenapa orang kata jangan beli kereta dulu ataupun beli kereta murah dulu dah kan. Tapi orang bijak dia tak beli kereta mewah, dia melabur hartanah pula. Buat deposit beli rumah. Generate lagi aliran tunai.

Amacam faham tak? Ramai orang tanya dengan aku. Dorang ada duit dalam ASB tunai RM50K lah, ada RM20K lah. Tapi tak pandai optimumkan kewangan yang kukuh tu. Duk ingat bank je untung. Kita untung besar lagi.

Gaji besar bolehlah buat? Ada je gaji bawah RM2500 tapi dah beli kereta import mahal-mahal. Bulanan RM800-RM900. Campur minyak kereta lagi dah lebih RM1200 sebulan. Hutang sampai 9 tahun. Kalau kau tahan kejap, beli kereta murah ke, 5 tahun kau boleh beli kereta import tanpa hutang dah.

Itu baru 5 tahun. Kalau layan sampai habis ASB & ASB2 Financing tu tak ke jutawan? Dah pencen nanti takyah kerja dah.

Akhir kata, fahami potensi pelaburan. Naik turun tu asam garam pelaburan. ASB sesuai untuk pelabur suka risiko rendah. Fahami kekuatan kewangan kita, buat kira-kira, setkan matlamat apa yang kita mahu. Jangan main ikut orang saja. – El Azman

Share on Google Plus

About Admin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

32 comments:

  1. follow sy kt fb utk buat asb. sy sedia membantu :)

    https://www.facebook.com/dedy.ridhzuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksimum umur last loan payment hingga 60 tahun ker?
      Sebab now saya umur 39 thn..tak boleh dah kan buat term panjang

      Delete
  2. Hubungi sy utk pelaburan patuh syariah dgn pulangan yang menarik. Boleh invest melalui KWSP akaun1 atau cash. 017- 681 6034

    ReplyDelete
  3. Pelaburan jangka masa panjang, simpanan yg berbaloi. Hubungi saya untuk sesiapa yg berminat nak buat asb. Saya bersedia berkongsi. Lets table talk!! 0149551448

    ReplyDelete
  4. Pelaburan mara tahun 2015 bg profit 41.26%.
    Siapa nk tgk bukti or info lanjut blh wd/sms 017 481 6282

    ReplyDelete
  5. nak goyang kaki tapi dapat duit?? klik sini -->> http://www.mybcworld.com/miaarabella

    ReplyDelete
  6. Mahu tahu cara untuk dapatkan dividen 12% sebulan?? Hubungi saya di talian 0176138911..

    ReplyDelete
  7. Mahukan return of investment..50.5%setahun...sy ada caranya..mandated by bank negara..islamic...hubungi sy 01125728239

    ReplyDelete
  8. Mengarut...faedah asb berkurang setiap tahun...skrg 7%...lepas 5 tahun mungkin 3-4%...

    ReplyDelete
  9. Mengarut...faedah asb berkurang setiap tahun...skrg 7%...lepas 5 tahun mungkin 3-4%...

    ReplyDelete
  10. untung mcm mne pn zakat jgn lpe......

    ReplyDelete
  11. Call or whatsapp 0192912662 ntk pelaburan patuh syariah.. hanya perlu 500 sebulan ntk pulangan yg same (110k) dlm mase 5 tahun..tak perlu meminjam, tak melibatkn ccris.. lagi 900 da bleh melabur dlm hartanah pulak..

    ReplyDelete
  12. hubungi saya sekiranya minat nak membeli atau berniaga kain batik/songket sarawak yang hot dan awesome tu..016-8681320 WhatApps juga boleh
    http://kainbatiksarawakborneo.blogspot.my/

    ReplyDelete
  13. bisnes di rumah hubungi 01135334327

    ReplyDelete
  14. Idea yg bernas Dan Blh la d praktikkan

    ReplyDelete
  15. Kedua-dua pelaburan ASB1 dan ASB2 perlu dibayar ansurannya setiap bulan. Dalam kiraan ini hanya satu yang perlu dibayar oleh Dividen dan yang satu lagi dia bayar dari duitnya sendiri. Mengapa jumlah duit sendiri yang dia telah gunakan untuk bayar yang satu lagi tidak ditolak dari jumlah RM110K itu? Dia cuba tipu diri sendiri dan mahu menipu orang lain juga.

    ReplyDelete
  16. Kedua-dua pelaburan ASB1 dan ASB2 perlu dibayar ansurannya setiap bulan. Dalam kiraan ini hanya satu yang perlu dibayar oleh Dividen dan yang satu lagi dia bayar dari duitnya sendiri. Mengapa jumlah duit sendiri yang dia telah gunakan untuk bayar yang satu lagi tidak ditolak dari jumlah RM110K itu? Dia cuba tipu diri sendiri dan mahu menipu orang lain juga.

    ReplyDelete
  17. Kedua-dua pelaburan ASB1 dan ASB2 perlu dibayar ansurannya setiap bulan. Dalam kiraan ini hanya satu yang perlu dibayar oleh Dividen dan yang satu lagi dia bayar dari duitnya sendiri. Mengapa jumlah duit sendiri yang dia telah gunakan untuk bayar yang satu lagi tidak ditolak dari jumlah RM110K itu? Dia cuba tipu diri sendiri dan mahu menipu orang lain juga.

    ReplyDelete
  18. Kedua-dua pelaburan ASB1 dan ASB2 perlu dibayar ansurannya setiap bulan. Dalam kiraan ini hanya satu yang perlu dibayar oleh Dividen dan yang satu lagi dia bayar dari duitnya sendiri. Mengapa jumlah duit sendiri yang dia telah gunakan untuk bayar yang satu lagi tidak ditolak dari jumlah RM110K itu? Dia cuba tipu diri sendiri dan mahu menipu orang lain juga.

    ReplyDelete
  19. Saya buat pelaburan tone plus je. Setiap kali orang bawah saya reload saya dapat 13% daripada nilai topup mereka tanpa menolak nilai topup mereka. Best x best? Syok x syok? Xyah buat loan. Mampu milik. Pulangan seumur hidup

    ReplyDelete
  20. Selamat hari setiap orang. Sila baca kisah kehidupan sebenar kehidupan saya. Nama saya Vania hilman dari Malaysia dan kini tinggal di Dubai. Seorang ibu tunggal dengan 2 anak. Saya telah terlibat dalam banyak penipu di internet dengan mendapat wang saya yang keras, mencari pinjaman penyatuan, sehingga malam yang setia, saya berdoa dan saya fikir Tuhan mengarahkan saya untuk melihat kesaksian syarikat pinjaman di internet minggu ini dengan nama RIKA ANDERSON LOAN COMPANY dengan e-mel, rikaandersonloancompany@gmail.com ibu membantu saya dengan 120,000USD setelah beberapa kenalan dengan banyak peminjam palsu online, tolong orang saya, berhati-hati untuk mendapatkan pinjaman dengan biaya pendahuluan tanpa jaminan atau pengesahan bahwa perusahaan adalah lesen dan dikenali. Syarikat pinjaman ini datang untuk menyelamatkan saya apabila saya memerlukannya paling banyak, pada mulanya saya tidak pernah mempercayai mereka, tetapi setelah memenuhi tuntutan mereka, saya seorang wanita yang bahagia. yang merupakan perkara yang paling penting dalam kehidupan. Hari ini saya membayar hutang saya dan juga bangga dengan apartmen saya sendiri. Ibu dan dua kawan saya mengambil kesempatan daripada tawaran ini, dan saya juga mahu seluruh negara mengambil kesempatan daripada tawaran yang murah hati ini. inilah e-mel peribadi saya vaniahilman1@yahoo.com dan bagi syarikat pinjaman yang membantu saya di sini adalah maklumat perhubungan mereka rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete

  21. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
    mohanmendcompany01@gmail.com

    LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
    ******************************
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8) Fax Number:
    9) Occupation:
    10) Monthly Income:
    11) Salary Date:
    12) Purpose of loan:
    13) Where did you get our loan advertisement:
    mohanmendcompany01@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Halo, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau penggunaan kakitangan. Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui Whats app +919205646839
    mohanmendcompany01@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCEGAHAN PINJAMAN
      ******************************
    1) Nama Penuh:
      2) Jantina:
      3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
      4) Tempoh Pinjaman:
      5) Negara:
      6) Alamat Rumah:
      7) Nombor Mudah Alih:
      8) Nombor Faks:
      9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
      11) Tarikh Gaji:
      12) Tujuan pinjaman:
      13) Di mana anda mendapat iklan pinjaman kami:
    mohanmendcompany01@gmail.com

    ReplyDelete